4a reunió plenària del Consell Empresarial de la UPC (12 de setembre de 2022, 15:30h)

Reunió plenària d’inici de curs per activar una nova etapa de col·laboració entre el món acadèmic i el teixit empresarial.

La quarta reunió del ple del Consell Empresarial de la UPC, que ha tingut lloc el 12 de setembre, al Rectorat, ha servit per iniciar les activitats d’un nou període i en concret per engegar el programa d’activitats d’aquest curs 2022-2023. A la reunió, que ha començat amb un informe detallat de l’estat del progrés del Pla Estratègic de la UPC, s’ha comentat sobre com establir ponts amb el territori i els sistemes productius. En concret, el Ple ha parlat de com enfocar els reptes i canvis futurs, i ha treballat per dissenyar noves estratègies de cara a reforçar la col·laboració universitat-empresa posant èmfasi en la transferència de coneixement.

Composició i noves incorporacions

El Consell Empresarial de la UPC, què presideix la presidenta del Consell Social, Montserrat Guàrdia, està constituït pel rector de la UPC, Daniel Crespo; el vicerector de transferència, innovació i emprenedoria, Climent Molins; el gerent de la UPC, Xavier Massó; representants del personal docent i investigador (PDI) de la Universitat i representants d’institucions i empreses que mantenen una forta vinculació amb la UPC. Respecte als membres d’institucions i empreses, el Consell es troba en una fase de creixement i ja en aquesta primera reunió s’han incorporat al Ple persones delegades de les empreses BonPreu-Esclat i NTT Data, que s’afegeixen com a membres a les persones delegades que havien estat designades en etapes anteriors. En aquest sentit, es preveu que en els propers mesos es vagin incorporant més persones pertanyents a contextos rellevants i que puguin sumar en la connexió universitat-empresa. Igual que en etapes anteriors, el secretari del Consell Empresarial és el professor Joaquim Minguella.

Visita al Barcelona Supercomputing Centre

Al tram final de la reunió, el professor emèrit Mateo Valero, director del BSC i membre del Consell Empresarial de la UPC en el període 2016-2021, ha fet una presentació del Barcelona Supercomputing Centre que ha culminat amb una visita a les instal·lacions del superordinador als edificis BSC i Capella.

Més informació sobre el supercomputador i la nova seu de 12 000 m2:

Més informació sobre el servei de gestió de la innovació de la UPC: