Es publica el llibre “20 idees per connectar empresa i universitat”

El llibre recull una síntesi de 20 idees fruit de les reflexions del Consell Empresarial i està disponible en accés obert.

Després de més de quatre anys de treball, s’ha publicat el llibre “20 idees per connectar empresa i universitat: Claus i reptes de la transferència del coneixement a la Universitat Politècnica de Catalunya”.

Durant aquest temps, el Consell Empresarial de la UPC ha treballat des del seu Ple i a través de tres grups estratègics de temàtiques rellevants per a l’àmbit empresarial i en les quals la UPC té un paper important: Innovació i Transferència de Tecnologia, Formació i Empoderament, i Aliança Social, que van abordar.

Per a cadascun d’aquests tres grups es van realitzar una sèrie de trobades en les quals un ponent (anomenat ponent de provocació) duia a terme una presentació curta per despertar idees i fomentar el diàleg entre les persones assistents. Aquests ponents van provenir d’àmbits molt diferents, de manera que es van fer sessions molt variades, productives i innovadores. En concret, hi va haver ponents procedents d’universitats i també d’empreses grans, d’empreses de base tecnològica i d’altres entitats, com ara societats científiques o instituts.

En tots els casos es van generar diàlegs i debats molt interessants. Les informacions clau de cada trobada es van anar processant en temps real en forma d’una dotzena de documents de recull d’idees força. Aquests documents es van distribuir entre les persones assistents, especialment cada cop que hi havia una nova convocatòria d’una reunió del grup estratègic corresponent.

A partir del buidatge de tots aquests documents de síntesi, les “20 idees” pretenen ser una selecció de punts importants que repassen els aspectes més rellevants tractats en les sessions. D’aquesta manera, pretenen aportar algunes línies d’actuació per poder resoldre els reptes crítics de la transferència del coneixement i per poder establir una veritable aliança amb la societat del nostre entorn..

La publicació és accessible en accés obert al repositori de UPCommons.

Enllaç a la publicació: