Participació dins la fira In(3d)ustry en el Servei d’Orientació a la Manufactura (SOM3D) d’ACCIÓ, 17 d'octubre de 2018

Professors de la Universitat Politècnica de Catalunya han participat com a experts en manufactures additives 3D del Servei “SOM3D” impulsat per: ACCIÓ (Conselleria d’Empresa i Coneixement) i La Fira de Barcelona (In(3D)ustry - From Needs to Solutions).

La fira In(3d)ustry, organitzada per La Fira de Barcelona, ha acollit entre els dies 16 i 18 d’octubre de 2018 unes sessions orientades a la realització de tasques de diagnosi d’activitats de petites i mitjanes empreses amb l’objectiu que aquestes puguin iniciar-se en la manufactura additiva. A partir dels resultats proporcionats per aquest servei, anomenat “Servei d’Orientació a la Manufactura 3D” (SOM3D), les empreses podran saber on i com la tecnologia del “3D Printing” pot ser útil a la seva empresa i quin és l’estat i la disponibilitat de la tecnologia per cobrir les seves necessitats.

Les sessions de treball s’han realitzat en franges de matí i tarda durant els tres dies de durada de la fira. En cada sessió, el nombre de participants ha estat limitat a 8 empreses per donar un tracte personalitzat i confidencial a cada necessitat. Les franges han començat amb una petita introducció de les tecnologies a càrrec dels experts de la universitat que s’ha complementat realitzant una visita als estands de la fira que s’han considerat rellevants en cada cas.

El servei d’orientació es completarà d’aquí a uns mesos amb el lliurament a les empreses participants d’un informe personalitzat. Després d’això, es preveu que les empreses assessorades puguin estar més capacitades per introduir la fabricació digital 3D en les seves cadenes de valor, això com d’abordar la cerca dels socis de l’ecosistema de proveïdors de tecnologia, coneixement i serveis 3D Printing més indicats en cada cas.

La fira In(3d)ustry, que arriba ja a la seva tercera edició, compta també amb la participació directa i rellevant d’altres membres del Consell Empresarial de la UPC, com ara les empreses HP, SEAT i Siemens.

Més informació sobre la fira In(3d)ustry i el Servei d’Orientació a la Manufactura 3D d’ACCIÓ: