Participació en la Jornada RISE sobre universitats emprenedores del segle XXI (Entrepreneurial universities in the 21st century: framework conditions, funding and incentives for embracing open innovation. An ecosystem approach) 26 de setembre de 2017, 10 h

L’edifici del Rectorat de la UPC ha acollit una reunió organitzada pel grup RISE i els vicerectorats de Recerca i Transferència de Coneixement de la UPC.

El grup RISE (Research, Innovation and Science policy Experts Group) és un grup d’experts independents d’alt nivell que assessora el Comissionat de Recerca, Ciència i Innovació de la Unió Europea, Carlos Moedas. Recentment, el grup RISE ha publicat el llibre Europe’s Future: Open Science, Open Innovation, Open to the World, en el qual s’exploren les polítiques fomentades per aquest comissionat.

En aquest context, l’objectiu de la jornada ha estat reflexionar sobre com les universitats poden contribuir a la creació de creixement i llocs de treball i en concret en el context de la onnovació Oberta 2.0 i la transformació digital, que està possibilitant l’emergència del coneixement col·laboratiu i els entorns d’emprenedoria dins i fora dels campus universitaris.

La sessió de treball ha durat tot el matí i contenia una part plenària i un bloc de treball en sales paral·leles, on s’han abordat temes relacionats amb (I) les universitats emprenedores, (II) la transformació de les universitats cap a la innovació, (III) entorns de coneixement i espais d’innovació, (IV) mesures de l’impacte de les activitats i (IV) polítiques públiques i esquemes de finançament.

A la jornada hi han participat una cinquantena de persones, incloent-hi els experts de RISE, altres experts internacionals acreditats, personal de la UPC i també membres del Consell Empresarial, com ara AGBAR, SEAT, el secretari i la vicerectora de Transferència de Coneixement.

Més informació sobre el grup RISE i la publicació sobre Europe’s Future: