Tercera reunió plenària del Consell Empresarial de la UPC (17 de gener de 2019, 19h)

Reunió plenària centrada en la síntesi del 2018 i les línies mestres d’activitat previstes per al 2019, amb la ponència del director de l’ICAEN sobre els reptes de país en la transició energètica.

La tercera reunió plenària ha servit per fer un repàs dels principals assoliments aconseguits en el 2018, així com per fer una revisió dels projectes en marxa en matèria de relació universitat-empresa. A tall d’exemple, s’ha donat informació sobre l’avenç de projectes com el “pla d'acceleració de transferència de la UPC”, les noves iniciatives de col·laboració amb els convenis específics UPC-Siemens i UPC-PiMEC, o els nous projectes en col·laboració amb altres entitats i liderades per la UPC (Mobilus, Looming Factory, AI4EU o 5G Barcelona amb Telefònica).

Pel que fa a la planificació de 2019, al sí del Consell Empresarial es donarà continuïtat a l’estructura de treball en tres grups estratègics que s’ha demostrat molt efectiva durant els darrers dos anys (grups d’Innovació, Formació i Aliança Social). Els punts especials de focus a abordar en les sessions de 2019 seran els temes STEAM –especialment en clau de gènere-, la preparació del 50è aniversari de la UPC -que començarà a commemorar-se al setembre del 2020-, la Comunitat d’Innovació i Coneixement en matèria de Mobilitat –KIC Mobilus- i la creació de l’observatori de prospectiva tecnològica.

La reunió ha comptat amb la participació d’un total de 20 assistents dels àmbits acadèmic, empresarial i sectorial. De manera especial, hi ha assistit com a convidat el Sr. Manel Torrent, antic alumne de la UPC i director general de l’Institut Català de l’Energia (ICAEN), que ha realitzat una presentació sobre els reptes de país en matèria de gestió i transició cap a un nou model energètic. Aquesta darrera ponència ha donat lloc a un torn de debat entre els assistents.